Media Release

Plaats hier gratis uw artikel of persbericht!

De 5 beste tips om jouw lokale SEO te verbeteren


Wat betekent lokale SEO eigenlijk en wat is de toegevoegde waarde hiervan voor jouw bedrijf? Lees snel verder en ontdek wat het is, wat je ermee kan en welke tips onmisbaar zijn. Wij helpen jou graag op weg. Wil je liever je SEO uitbesteden? Neem contact met ons op!

Lokale SEO: wat is het eigenlijk?

De term SEO ken je waarschijnlijk al wel, het staat voor Search Engine Optimization. Dit gaat om de vindbaarheid van jouw bedrijf. Lokale SEO gaat om jouw lokale vindbaarheid. Dus hoe goed jij gevonden wordt in de regio of plaats waar jouw bedrijf gevestigd is of waar jij gevonden wilt worden.

Wat kan je ermee?

Door goed in te zetten op jouw lokale SEO kan jij ervoor zorgen dat mensen jou beter kunnen vinden. Het is belangrijk dat de juiste mensen jouw website bereiken, zodat jij jouw dienst of product kan promoten. Door jouw lokale SEO te verbeteren kan je onder andere beter zichtbaar worden in Google en andere zoekmachines.

Waarom wil je lokaal gevonden worden?

Tegenwoordig zoekt bijna iedereen de hele dag door naar informatie via Google. Zo kan iemand die met spoed een monteur zoekt dit intypen in de zoekmachine. Iemand anders vraagt zich af waar je lekker kan ontbijten in Utrecht. Ben jij een monteur die in Utrecht werkt of heb jij een ontbijtzaakje in deze stad? Dan wil je natuurlijk dat deze persoon bij jou terecht komt! Door goed gebruik te maken van lokale SEO vergroot jij de kans op een goede plek in Google. Dit vergroot vervolgens weer de kans dat mensen jouw bedrijf, dienst of product opmerken en/of inschakelen.

Ga aan de slag met deze 5 tips

Tip 1. Creëer een Google Mijn Bedrijf profiel
Je hebt het vast zelf ook wel eens gedaan, een bedrijf via Google zoeken. Je typt de naam en locatie van het bedrijf in en dan verschijnt er rechts in beeld een blok met alle informatie over dat bedrijf: foto’s, contactgegevens, openingstijden en reviews. Dit is Google Mijn Bedrijf. Dus meld je aan en zorg dat jouw gegevens up-to-date blijven.

Tip 2. Verzamel positieve beoordelingen
Reviews zijn onmisbaar! Het vergroot jouw geloofwaardigheid én het heeft een positieve invloed op jouw lokale vindbaarheid. Er zijn verschillende websites waar mensen een review kunnen achterlaten. Dit ontvangt Google vervolgens en zo kan jij de sterren verdienen die je bij Google Mijn Bedrijf ziet staan. Tip: plaats een pagina op jouw website die doorverwijst naar deze beoordelingen.

Tip 3. Optimaliseer jouw website
Wil jij hoog scoren in Google, dan kan een goed geoptimaliseerde website niet ontbreken. Waar moet je dan aan denken? Bijvoorbeeld aan het consistent doorvoeren van jouw contactgegevens. We willen tenslotte niet dat Google in verwarring is. Vergeet ook de Title tags en de Meta description niet. Maak een routebeschrijving en zorg voor een locatie in Google Maps, hiermee kan jouw (potentiële) klant jou eenvoudig vinden. Tot slot is het belangrijk dat jouw website ook op het kleine mobiele scherm goed zichtbaar is en werkt.

Tip 4. Schrijf regelmatig nieuwe content
Voor Google is het belangrijk dat jouw website actief is. Hoe zorg je daarvoor? Door te schrijven! Voeg nieuwe content toe en blijf jouw bestaande content verbeteren. Misschien kan jouw homepage of productpagina wel een update gebruiken. Content in de vorm van blogs werkt vaak ook erg goed.

Tip 5. Zorg voor relevante backlinks
Last but not least raden wij je aan om te zorgen voor relevante backlinks. Als een andere website naar jouw website linkt dan is dit een backlink. Let wel op: het is belangrijk dat deze link relevant is. De website die naar jou linkt moet meerwaarde bieden en zelf ook goed vindbaar zijn in Google.

Linkruil.org

Comments are closed.