Media Release

Plaats hier gratis uw artikel of persbericht!

Het onder de aandacht brengen van producten en/of diensten

Wanneer je een product of dienst wil gaan verkopen, moet je deze natuurlijk eerst bij de juiste doelgroep onder de aandacht brengen. Mensen moeten afweten van je product of dienst voordat zij deze kunnen gaan aanschaffen. Maar, hoe pak je dit het beste aan? De marketingmix kan je hierbij helpen. De marketing mix bestaat uit een 4- of 5 tal aandachtspunten die je kunt aanhouden om er zeker van te zijn dat je overal aan denkt.

De 4 P’s uitgelegd

De marketing mix bestaat officieel uit een 4tal woorden startend met de letter P, dit wordt ook wel de 4 P’s genoemd. Hieronder worden de 4 P’s verder uitgelegd:

De eerste P staat voor Product. Verkoop je diensten? Dan valt dat in dit geval ook onder het product. Hoe sluit dit product (of de dienst) het beste aan bij de wensen van de klant?
De tweede P staat voor Prijs of het Prijsbeleid. Wat is een passende prijs voor jouw product? Welk bedrag heeft jouw doelgroep over voor het product?
De volgende en derde P staat voor Promotie. Hoe ga je adverteren? Hoe breng je het product onder de aandacht bij je doelgroep? Ga je gebruik maken van offline promotie, of juist meer van online promotie? Of is een mix van beide misschien een goed idee?
De vierde P betreft de Plaats. Wat is de locatie waar je je product gaat verkopen? Denk hierbij ook zeker aan het distributiekanaal etc.

Een 5e P?

In sommige gevallen wordt er ook wel eens gesproken van een extra P. Deze P staat voor personeel. Aangezien niet iedereen te maken heeft met personeel, is deze P ook niet voor iedereen even veel van belang. Toch kan het personeel ook een erg belangrijke rol spelen bij marketing.

Linkruil.org

Comments are closed.