Media Release

Plaats hier gratis uw artikel of persbericht!

Narrowcasting in de horeca

Qyn.nl = Narrowcasting = digital signage. Zorg dat je boodschap opvalt bij iedere potentiële klant. Dankzij deze technieken kun je heel gericht boodschappen uitzenden en op de juiste manier inspelen op de customer journey van een bedrijf. Het kan bij allerlei soorten ondernemingen worden ingezet. De meesten vormen van narrowcasting zie je terug in de retail. Maar naast winkels, is het ook een toevoeging in horecazaken. Qyn is expert in interactieve narrowcasting en geeft tips voor uitingen op beeldschermen in de horeca.

De menukaartnarrowcasting-horeca

Het menu is veruit de belangrijkste uiting om de klant over te halen tot aankoop. Wanneer de menukaart de klant niet aanspreekt, vertrekt deze naar de volgende zaak. Met name in fastfoodketens wordt de menukaart tegenwoordig veelal op narrowcasting schermen afgebeeld. Denk maar eens aan de Mac Donalds of de BurgerKing. Belangrijk voordeel is papierbesparing. Doordat je niet meer hoeft te printen en de papieren menukaarten niet meer in de prullenbak verdwijnen, help je het milieu. Een ander voordeel is dat op beeldschermen gewisseld kan worden met content. Acties, een voordeel- of een dagmenu? Een aanpassing is zo gemaakt!

Opvallen

Dankzij beeldschermen in je etalage trek je eerder de aandacht van voorbijlopende mensen. Een horecazaak uit Amerika ‘Famous Fish’ onderzocht het effect hiervan. Het bleek dat de bestellingen met 29% stegen nadat ze afbeeldingen van visschotels projecteerden in de etalage. Naast het feit dat de schermen sowieso meer aandacht krijgen, moet je het wel op de juiste manier aanpakken en altijd relevante content laten zien.

Voetbal

Voetbal is veruit de meest gekeken sport in de kroeg. Er gaat geen EK of WK voorbij, waarbij de kroegen flink uitpakken. Door middel van beeldschermen in de kroeg kun je natuurlijk de wedstrijd tonen. Maar tijdens de rust van een wedstrijd kan een horecaondernemer ook andere uitingen tonen. Denk aan prijzen, happy-hour deals, de wachtrij voor het toilet (iedereen sprint vaak meteen naar de wc in de rust), foto’s of andere nuttige leuke informatie.

Genoeg mogelijkheden dus om als horecazaak op deze communicatietechnologieën in te spelen. Het biedt volop kansen, dus het is zonde als je hierin achterblijft ten opzichte van je concurrenten. Go for it!

Linkruil.org

Comments are closed.