In evenementen land zien we veel trends voorbijkomen de komende tijd. Allereerst zien we dat evenementen steeds minder losse flarden worden, maar steeds vaker onderdeel van een bredere strategie. Vroeger waren evenementen echt sociale dingen zoals een borrel met zakenrelaties of een diner. Evenementen waren vooral om te netwerken, maar deze focus verandert de laatste jaren sterk. Events worden veel vaker ingezet om een bepaalde marketingstrategie te volgen. Denk bijvoorbeeld aan interactie met je doelgroep creƫren, een belevenis opstellen die je doelgroep zal onthouden of een andere strategie. Verder zien we dat het publiek steeds meer behoefte heeft aan direct contact. Doordat alles steeds meer digitaal wordt, is direct contact steeds schaarser. Evenementen zijn de manier om wel contact te houden met je doelgroep. Zij kunnen direct vragen stellen in plaats van dat ze dat per mail of telefoon moeten doen. Dit is voor een deel van de doelgroep veel fijner dan online.
Meer geld beschikbaar
Naast de toenemende behoefte aan events is er ook meer geld beschikbaar om de kosten te dragen. Dit komt doordat de economie steeds meer aan het bijtrekken is, ook hierom kunnen bedrijven nu steeds meer evenementen gaan organiseren dan vroeger.
Plastic tafelkleed blijft populair bij kinderfeestjes
Wil jij binnenkort een kinderfeestje organiseren? Dan blijft het plastic tafelkleed nog steeds populair om aan te schaffen bij de decoratie van het feestje. Naast het plastic tafelkleed zien we nog veel meer traditionele dingen blijven terugkomen in de kinderfeestjes. Dit is eigenlijk een markt die niet heel sterk veranderd aangezien kinderen veelal hetzelfde leuk blijven vinden. We zien wel wat verschuivingen terugkomen in soort spelletjes, interactieve spelletjes komen bijvoorbeeld steeds vaker voor. Waar een kinderfeestje vroeger meer een middag was met oudhollandse spelletjes, is dit nu steeds vaker een uitje om naar een escape room of lasergame studio te gaan. Kinderen groeien steeds meer met technologie op en zullen dit bij feestjes ook eerder willen zien dan vroeger.