Inleiding
Help anderen met het vinden van de juiste informatie!
Er staat tegenwoordig zo veel informatie online, dat je door de bomen al snel het bos niet meer ziet. Het vrij nieuwe bedrijf ZEEF wil hier graag verandering in brengen. Zij combineren menselijke kennis/expertise en klant waarderingen om consumenten te helpen bij het vinden van de beste informatie, producten en diensten online.
Dit doen zij door middel van link directory’s om de klant te ondersteunen in zijn aankopen. Deze links worden gewaardeerd door diverse Experts. Experts kunnen een affiliate commissie verdienen door het gebruik van affiliate netwerken en directe advertenties.
Heb jij veel passie of bezit jij veel kennis over een specifiek onderwerp? Begin dan vandaag nog met jouw eigen ZEEF pagina. Wat dit is en wat je hier precies mee kan, legt Bennie jou uit in deze tutorial met video review. Lees snel verder.
Voor Wie is ZEEF?
ZEEF kan door iedereen gebruikt worden. Maar leent zich vooral goed voor;
- Experts of hobbyisten die hun expertise en/of passie willen delen en tonen in specifieke sectoren en andere mensen graag van dienst willen zijn;
- Bedrijven, adverteerders die ZEEF kunnen gebruiken voor toegang tot hun aanbiedingen, informatie of diensten (gebruiken ZEEF als Sitemap);
- Affiliate Marketeers en netwerken, die gebruik kunnen maken van vooraf gedefinieerde onderwerpen;
- Bloggers en Publishers die meer waarde willen creëren voor de content (inhoud) op hun website/blog. (top 10 lijsten, widgets van diverse onderwerpen).
Deze partijen kunnen de “ZEEF Blokjes” plaatsen op hun website in de vorm van een advertentie.
Zelf gebruik ik ZEEF als aanvulling op mijn website, mijn portfolio en expertise in WordPress. Door gebruik te maken van ZEEF, krijg ik meer naamsbekendheid, meer autoriteit in Google en kan ik mensen van gebundelde informatie voorzien die met dit onderwerp te maken hebben. En misschien wel het belangrijkste; het is GRATIS.
Wat kan ik op ZEEF vinden?
Op ZEEF vind je veel informatie over uiteenlopende onderwerpen. De informatie wordt aangeboden in zogenaamde “link directory’s”. Deze link directory’s worden gefilterd door mensen. Het is mogelijk om pagina’s te volgen, als jij een profiel hebt aangemaakt op ZEEF. Automatisch wordt je dan op de hoogte gehouden over wijzigingen op de betreffende pagina. Het is mogelijk om verschillende pagina’s aan te maken. Zo kan je een bedrijfspagina, een persoonlijke pagina of een onderwerp pagina aanmaken. Daarnaast kun je zowel in hetEngels als het Nederlands een pagina aanmaken.
Hoe werkt ZEEF voor een bezoeker?
Elke ZEEF pagina bevat meerdere widgets, deze zijn allemaal te bewerken en aan te passen (zie hieronder een afbeelding). Het toevoegen van een URL is enorm eenvoudig, mede dankzij het zoeken met Google Inline.
Voor bezoekers is er een enorme hoeveelheid aan specifieke data over allerlei onderwerpen, bedrijven en personen. Omdat er meerdere experts op dezelfde gebieden zijn, ontstaat er een eerlijke onderlinge concurrentie. Wat voor de bezoeker bij draagt in kwaliteit, overzicht en flexibiliteit.
Hoe werkt ZEEF voor een expert?
Zelf heb ik mij enige tijd geleden aangemeld als Expert in WordPress op ZEEF. In het begin moest ik even wennen aan het idee en wist ik niet direct wat ik er allemaal mee kon doen. Dit werd al snel duidelijk toen ik de “veel gestelde vragen” had door gelezen en een aantal voorbeelden van anderen had bekeken (wat wordt aangemoedigd in de home pagina banner).
Links zijn eenvoudig aan te passen en te verslepen (drag en drop). Naast links is het mogelijk om teksten en afbeeldingen op te nemen op de ZEEF pagina. Experts kunnen per link zien hoe vaak deze is aangeklikt. Op elke pagina worden statistieken weergegeven m.b.t. het aantal bezoeken, het aantal volgers, en opmerkingen (zie hieronder);
Video Tutorial ZEEF
In deze video tutorial zal Bennie stap-voor-stap laten zien wat jij als bezoeker en expert met ZEEF kan doen. Hoe kan jij ZEEF toepassen voor jouw passie of vakgebied?
De tutorial behandeld de volgende onderwerpen;
- Wat kun je met ZEEF
- Voor wie is ZEEF
- Hoe werkt ZEEF
Voordelen ZEEF
- Simpel, eenvoudig en snel een pagina aanmaken
- Delen van je passie en kennis;
- Makkelijk hoge Google score verkrijgen;
- Creëert meer waarde dan Twitter;
- Waarderingen van producten en services;
- Eenvoudige navigatie via categorieën
Nadelen ZEEF
Ik kan niet zoveel nadelen bedenken. Vooral omdat de opzet zo eenvoudig is gemaakt voor iedereen. In een gesprek met ZEEF heb ik enige tijd geleden aangegeven, dat ik graag de mogelijkheid zou willen hebben om bepaalde pagina’s (met specifieke onderwerpen) te volgen. Bij de eerstvolgende update, was dit direct al geïmplementeerd. Verder is het momenteel nog niet mogelijk om pagina’s (die gepubliceerd zijn) te verwijderen. Hier wordt hard aan gewerkt.
Conclusie ZEEF
Als startende ondernemer, hebben veel mensen niet een enorm budget voor de opstart van hun nieuwe bedrijf/onderneming. Hier biedt ZEEF een mooie uitkomst. ZEEF draagt bij aan naamsbekendheid en geeft ondersteuning in jouw expertise en/of passie. ZEEF geeft jou de mogelijkheid om jouw expertise te delen met de hele wereld.
Eigen ervaringen met ZEEF
Bennie Mellies maakt sinds enige tijd gebruik van de diensten en services op ZEEF.com. Bennie staat geregistreerd als expert en is erg positief over de dienst. Een aantal weken geleden werd Bennie benaderd door een medewerker van ZEEF; Frido van Driem. Hij vroeg Bennie of hij openstond voor een interview. Leuk!
Het interview met ZEEF en de persoonlijke ervaringen van Bennie kan je hieronder lezen;
http://zeef.org/2014/04/01/interview-bennie-mellies/
Persoonlijke ZEEF pagina’s
https://bennie-mellies.zeef.com/bennie.mellies
https://wordpress.zeef.com/bennie.mellies
https://wordpress-courses.zeef.com/bennie.mellies
Afsluiting
Begin vandaag nog met jouw eigen ZEEF pagina. Je kunt bedrijfspagina’s aanmaken, onderwerpen, persoonlijke pagina’s en nog veel meer. En het mooiste van dit alles. Het ZEEF team zit nooit stil. Zij blijven door ontwikkelen en er komen dan ook regelmatig nieuwe features bij.
Vind je dit artikel waardevol voor jezelf, je collega’s of vrienden? Help mij dan om dit artikel te delen via Social Media. Als je vragen hebt over dit onderwerp of als je graag wilt reageren? Plaats dan een reactie.
Alvast bedankt.