Media Release

Plaats hier gratis uw artikel of persbericht!

Het reclamebureau: marketing in de roos

Je komt elke dag vele reclame-uitingen tegen. Waarschijnlijk zelfs nog een stuk meer dan je je bewust bent. Ongemerkt kunnen ze invloed hebben op jouw gedrag. Het kan echter ook het doel zijn van een reclame-uiting om meer bewust verwerkt te worden. Je kent ze wel: reclame-uitingen die een een glimlach op je gezicht toveren of waar je het zelfs met je vrienden of collega’s over hebt.

Campagne-makers

Wanneer je zou kunnen zien hoe zo’n strak neergezette, uitgebreide reclame-campagne tot stand komt zou je opmerken dat dat vaak niet het werk is van één communicatiemedewerker bij een bedrijf maar dat er een heel team achter zit van marketing-experts en creatievelingen zoals copywriters, artdirectors, maar ook fotografen, film- en videoproducenten, webontwikkelaars, drukkers, strategen, traffic- en productiemanagers etc.

De campagne-experts: het reclamebureau

Nu hebben bedrijven natuurlijk niet altijd al dat personeel zelf in dienst. Sterker nog: zelfs veel grote bedrijven schakelen hiervoor externe bedrijven in. Het inzetten van zo’n reclamebureau heeft namelijk als voordeel dat je voor één campagne een zeer ervaren team kunt inzetten. Bovendien hebben zij, doordat ze geen onderdeel van je bedrijf zijn, een frisse blik op de methode(s) om jouw marketingdoeltellingen te bereiken of komen ze met een idee om een compleet andere weg in te slaan.

Wanneer kun je bij een reclamebureau terecht?

Een reclamebureau kan dus helpen om met het opzetten van een campagne die een blijvende indruk achterlaat. Of je nu een zo-goed-als-klaar campagne-plan hebt liggen of alleen nog maar weet dát je een reclamecampagne wilt opzetten: bij een reclamebureau ben je aan het goed adres!

Linkruil.org

Comments are closed.