Media Release

Plaats hier gratis uw artikel of persbericht!

Hoe belangrijk is een goede huisstijl?

Kort gezegd, is een huisstijl een visuele presentatie van je bedrijf, je online visite kaartje. Door een huisstijl aan te nemen die consistent is, en goed past bij je bedrijf, zal dit een positieve invloed hebben op je organisatie. Daarnaast is een huisstijl ook een goede manier om je te onderscheiden van de concurrentie. Met je huisstijl kun je opvallen en dat is precies wat je wil!

Uit welke elementen bestaat een huisstijl?
Een goede huisstijl bestaat uit een aantal verschillende elementen samen.

Woordmerk: Hierbij kun je denken aan het woordmerk van Google in de kleuren rood, geel, blauw en groen. Dit is erg eenvoudig en daarom zo herkenbaar.
Beeldmerk: Hierbij kun je denken aan een logo, zoals de M van McDonalds, of de schelp van Shell.
Typografie: Waarschijnlijk is de typografie niet het eerste waar je aan denkt wanneer je bezig gaat met het ontwikkelen van een huisstijl, maar toch is dit juist enorm belangrijk. Denk bijvoorbeeld eens aan het typografie van Walt Disney.
Kleur: Kleuren zeggen erg veel en stralen ook allemaal een andere sfeer uit. Zo denk je bij groen vaak aan milieu en natuur en planten. Daarom zal je de kleur groen vaak terug zien komen in de huisstijl van bijvoorbeeld een groenvoorzieningsbedrijf of een tuincentrum. En dit geldt natuurlijk ook voor de andere kleuren.
Kenmerkende vormen: Naast een logo, kun je ook gebruik maken van kenmerkende vormen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de 3 strepen van Adidas, dit is niet hun logo, maar toch zal je het merk direct herkennen wanneer je bijvoorbeeld een paar schoenen zit met de herkenbare adidas strepen erop.

Wanneer je deze elementen voor ogen hebt, is het verstandig om de hulp in te schakelen van en vormgever. Deze is gespecialiseerd in het ontwikkelen van huisstijlen en kan dit het beste tot een succes laten verlopen.

Linkruil.org

Comments are closed.