Media Release

Plaats hier gratis uw artikel of persbericht!

Investeren in een logo

Is een logo een verstandige investering voor uw bedrijf?
Het feit is dat mensen die bedrijven runnen minimale tot geen inspraak hoeven te hebben op wat er met hun logo gebeurd. Ze laten dit vaak ook aan de creatieve mensen binnen het bedrijf. Ze huren simpelweg grafisch ontwerpers in en geven die vrijbrief om een logo te ontwerpen. Maar is dat wel zo verstandig?

Uit een logo moet iets spreken. Bent u een duur bedrijf? Bent u een goedkoop bedrijf? Levert u kwaliteit? Wat is uw doelgroep? Richt u zich op ouderen? Richt u zich op jongeren? Allemaal vragen waar grafisch ontwerpers geen weet van hebben maar wat wel invloed heeft en wat zou moeten spreken vanuit uw logo. Een simpel voorbeeld: kent u het Bacardi logo? Inderdaad: dat is die duivel.

Stelt u zich voor date en snoepjes fabrikant als HAribo een logo zou hebben als Bacardi. Geen succes toch? Het zou kinderen, de voornaamste doelgroep van Haribo, afschrikken om de snoepjes te kopen of eten: terwijl Haribo juist nastreeft dat ze dat doen. Niet voor niets is het bedrijfslogo een lief vrolijk beertje: dat is namelijk waar kinderen zich mee kunnen identificeren.

Kortom: investeer niet alleen geld maar ook tijd in uw bedrijfslogo. Het is de enige manier om samen met uw grafisch ontwerper te komen tot een logo waaruit uw bedrijfsintenties spreken. Een zak geld is dus niet genoeg, maar denk eerst na wat u wals bedrijf wilt nastreven. Think big: over alle logo’s van grote bedrijven is nagedacht en die kunt u hoogstwaarschijnlijk allemaal nabootsen. Dat is ook wat u moet willen. Bestel uw logo bij een website op maat.

Linkruil.org

Comments are closed.