Media Release

Plaats hier gratis uw artikel of persbericht!

Meer bezoekers zonder linkbuilding

Linkbuilding is moeilijk, maar het is niet de enige manier om meer bezoekers te krijgen via de zoekresultaten van Google.
On-page SEO
On-page factoren
Ondanks dat off-page factoren zoals links over het algemeen zwaarder wegen voor Google dan on-page factoren, zijn er nog steeds een aantal dingen die SEO’ers kunnen doen om het aantal organische bezoekers te verhogen zonder te linkbuilden.
SEO proces
Ervaren SEO’ers
Voor ervaren SEO’ers zijn veel van deze technieken al bekend, maar zelfs de meest geoptimaliseerde websites kunnen waarschijnlijk op één of meer elementen verbeterd worden.
12 Technieken
In dit artikel zal ik 12 technieken uitleggen die u kunt gebruiken om meer bezoekers te krijgen, deze technieken zijn:
  1. Uitgebreide artikels
  2. Verbeter gebruikerstevredenheid
  3. Rich snippets voor gestructureerde gegevens
  4. Video optimalisatie
  5. Google auteurschap
  6. Verbeter websitesnelheid
  7. Smartphone SEO
  8. Internationale doelgroep uitbreiden
  9. Gebruik maken van Google+
  10. Snipper optimalisatie
  11. Update verse content
  12. Continue on-page SEO

1.Uitgebreide artikels

Volgens de MozCast Feature Graph zijn 6% van de resultaten in Google diepgaande artikels. Ondanks dat dit misschien niet zo veel lijkt, krijgen waardevolle artikels meer bezoekers, dan lage kwaliteit artikels. Daarnaast zijn er SEO’ers die zeggen dat ze 10% meer bezoekers kregen na het optimaliseren van het artikel.
Markup signalen
Door een aantal signalen in uw HTML code te verwerken kunt u uw content nog beter laten profileren als hoge kwaliteit content. Google heeft de volgende markups aanbevolen:
  • Schema.org Artikel markup, NewsArticle werkt ook
  • Google+ Authorship
  • Pagination en canonicalization
  • Logo markup
2. Verbeter gebruikerstevredenheid
Kunt u uw Google rankings verbeteren door de ervaring op de website voor uw gebruikers te verbeteren? In veel gevallen het is antwoord “ja” en verschillende SEO’ers denken dat dit effect groter is dan de meeste mensen denken.
Google’s Panda algoritme
We weten dat Google’s Panda algoritme bedoeld is om lage kwaliteit websites uit de SERPs te krijgen. We weten ook dat Google waarschijnlijk de tevredenheid meet op basis van klikken op een resultaat.
“… Google could see how satisfied users were. … The best sign of their happiness was the “long click” – this occurred when someone went to a search result, ideally the top one, and did not return.”
Pogosticking
Het idee heet pogosticking of return-to-SERP en als u het kan verlagen door tevreden bezoekers op uw website te houden (of tenminste kan voorkomen dat ze terug naar Google gaan en op een ander resultaat klikken) dan zal Google dat belonen door uw website hoger te laten ranken, dat denken veel SEO’ers tenminste.
Bedrijfsmotto
Tim Grice van Branded3 heeft eind vorig jaar het motto van zijn bedrijf gedeeld:
“If you have enough links to be in the top 5, you have enough links to be position 1″
Patenten, interviews en analyses
We hebben geen direct bewijs voor pogosticking in Google’s zoekresultaten, maar we hebben genoeg patenten, interviews en analyses gezien om te geloven dat het mogelijk een van de meest onderbenutte technieken in SEO is.

3. Rich snippets voor gestructureerde gegevens

Google in continu bezig met het uitbreiden van het aantal types snippets die getoond worden in de zoekresultaten, zoals evenementen, liedjes, video’s en kruimelpaden.
Presentatie gestructureerde gegevens
Gestructureerde gegevens zal steeds belangrijker worden voor websites om op te vallen in de zoekresultaten. Het kan ervoor zorgen dat gebruikers niet op een top 3 resultaat klikken, maar op een website op bijvoorbeeld de 5e positie. Hieronder is een presentatie van Matthew Brown te vinden over gestructureerde gegevens:
Guide to Generating Rich Snippets
Als u nog niet zo bekend bent met gestructureerde gegevens, dan kan de handleiding Guide to Generating Rich Snippets van SEOgadget u helpen.
Video’s en auteurschap
Twee favorieten soorten markups om het aantal klikken te verhogen, zijn de video’s en auteurschap markup. Beiden zal ik hieronder bespreken.

4. Video optimalisatie

Video snippets trekken meer aandacht dan ieder ander soort rich snippet, zelfs meer dan de auteurschapsfoto’s. Onderzoeken hebben aangetoond dat de ogen van mensen direct naar de video snippet gaat.
Heatmap Google SERP
Geen Google+ account
Om auteurschapsfoto’s te krijgen in de SERPs heeft u een Google+ account nodig, bij video snippets is dat niet het geval. Tevens zijn video snippets vaak eenvoudiger om getoond te krijgen.
Schema.org video markup
Voor video snippets heeft u meestal een video XML sitemap nodig en moet u een schema.org video markup toevoegen.
Wistia
Sommige bedrijven doen alle technische details voor de video snippets. Wistia bijvoorbeeld maakt een sitemap en plaatst automatisch een schema.org.
Tip
Zowel schema.org, als een XML sitemap stellen u in staat om een thumbnail voor de video te kiezen die in de SERPs getoond zal worden. De thumbnail heeft veel invloed op het aantal klikken die het krijgt, denk hier dus goed over na.
Video linkbuilding
Als u video’s heeft en er toch voor kiest om te gaan linkbuilden, dan kunt u die video’s gebruiken om links te krijgen. Hoe u dat doet leest u in mijn handleiding over video linkbuilding.
Lees de rest van het artikel “Meer bezoekers zonder linkbuilding” op mijn blog.

Linkbuilding

Als u uw website heeft geoptimaliseerd, dan heeft u pas de helft gedaan. Links zijn nog steeds belangrijk voor uw rankings. Om de juiste links te krijgen neem u contact op met de Linkbuilding Specialist. Door onze kennis en ervaring weten wij hoe we uw website kunnen laten stijgen in Google:
info@linkbuilding-specialist.nl
020-7371834
Gijs Bodenstaff
Gijs heeft een uitgebreide kennis van online marketing, en linkbuilding in het bijzonder. Na verschillende succesvolle bedrijven te hebben opgericht, zoals Stageplaza heeft hij de Linkbuilding Specialist opgericht. Ook is Gijs te vinden op Twitter en Google+.

 

Linkruil.org

Comments are closed.