Heb je een WordPress-website met aardig wat mensen die reageren? Dan is Facebook-reacties op je WordPress website wellicht een manier om nóg meer aandacht én bezoekers te krijgen.
Met de “Facebook Comments”-plugin worden “normale” WordPress-reacties automatisch vervangen door Facebook-reacties.
Ook is het mogelijk om in te stellen dat dit pas vanaf een bepaalde datum ingaat (zodat oude reacties niet verloren gaan).
Bij sommige thema’s zul je de standaard WordPress-reacties er zelf uit moeten “slopen” om te zorgen dat er niet twee reactie-velden onder elkaar staan.
Waarom Facebook-reacties?
Waarom zou je Facebook-reacties gebruiken in plaats van “normale” reacties? Ik zal drie redenen voor Facebook-reacties opnoemen.
Viral
Wanneer iemand een reactie achterlaat met zijn of haar Facebook-account, staat standaard de optie “Op Facebook plaatsen” aangevinkt. Wanneer iemand dus vergeet dit uit te vinken zal de reactie zichtbaar worden in de timeline van vrienden én zullen die ook uitgenodigd worden jouw artikel te lezen én te reageren.
Spam
Facebook-reacties zorgen niet alleen voor meer aandacht, je houdt ook een groot deel van de spam tegen (een grote “issue” als het om WordPress gaat). Men kan namelijk alleen reageren wanneer men is ingelogd op een Facebook-account, en spammers zijn dit vaak niet.
Laagdrempelig
De drempel om te reageren wordt verlaagd doordat men niet meer de naam en het mailadres hoeft in te vullen voordat ze een reactie kunnen achterlaten; ze hoeven alleen een reactie te schrijven én op “Plaatsen” te klikken.
Meer over WordPress lees je op www.wplounge.nl.
Snel viral met Facebook reacties op je WordPress-website
Heb je een WordPress-website met aardig wat mensen die reageren? Dan is Facebook-reacties op je WordPress website wellicht een manier om nóg meer aandacht én bezoekers te krijgen.
Met de “Facebook Comments”-plugin worden “normale” WordPress-reacties automatisch vervangen door Facebook-reacties.
Ook is het mogelijk om in te stellen dat dit pas vanaf een bepaalde datum ingaat (zodat oude reacties niet verloren gaan).
Bij sommige thema’s zul je de standaard WordPress-reacties er zelf uit moeten “slopen” om te zorgen dat er niet twee reactie-velden onder elkaar staan.
Waarom Facebook-reacties?
Waarom zou je Facebook-reacties gebruiken in plaats van “normale” reacties? Ik zal drie redenen voor Facebook-reacties opnoemen.
Viral
Wanneer iemand een reactie achterlaat met zijn of haar Facebook-account, staat standaard de optie “Op Facebook plaatsen” aangevinkt. Wanneer iemand dus vergeet dit uit te vinken zal de reactie zichtbaar worden in de timeline van vrienden én zullen die ook uitgenodigd worden jouw artikel te lezen én te reageren.
Spam
Facebook-reacties zorgen niet alleen voor meer aandacht, je houdt ook een groot deel van de spam tegen (een grote “issue” als het om WordPress gaat). Men kan namelijk alleen reageren wanneer men is ingelogd op een Facebook-account, en spammers zijn dit vaak niet.
Laagdrempelig
De drempel om te reageren wordt verlaagd doordat men niet meer de naam en het mailadres hoeft in te vullen voordat ze een reactie kunnen achterlaten; ze hoeven alleen een reactie te schrijven én op “Plaatsen” te klikken.
Meer over WordPress lees je op www.wplounge.nl.