Media Release

Plaats hier gratis uw artikel of persbericht!

Waar je op moet letten bij narrowcasting

Narrowcasting kent veel namen, denk aan: digital signage, electronic point of communication, digital out of home en electronic display networks. Het staat allemaal voor hetzelfde communicatiemiddel. Met narrowcasting wordt op een vooraf bepaald moment een vooraf bepaalde doelgroep bereikt met een vooraf bepaalde boodschap. Dit wordt gedaan door middel van een digitaal scherm.

Wanneer is narrowcasting effectief?

Narrowcasting wordt in allerlei branches succesvol toegepast. Maar waar moet je op letten? In dit artikel vind je 9 handige tips voor een succesvolle communicatie met narrowcasting:

  • Strategische locatie: bedenk goed waar het beeldscherm komt te handen. Daarnaast zijn de grootte van het scherm, de locatie van de doelgroep en de lichtinval belangrijke zaken waar je tijd aan moet besteden;

  • Doelstelling bepalen: wat wil je als bedrijf met narrowcasting bereiken? Bedenk goed voor welk doel narrowcasting wordt ingezet. Meet je doelstelling en pas hem aan waar nodig; Qyn helpt je!

  • Interactieve communicatie: als je touchscreens toepast kan er interactief worden gecommuniceerd met de doelgroep. Zo kan er meer informatie over en door de gebruiker worden verkregen;

  • Content is de basis: goede content is de basis van narrowcasting. Actuele en relevante informatie is een belangrijk aandachtspuntje om de doelgroep te bereiken;

  • Social media: vergroot het succes van narrowcasting door het te koppelen aan narrowcasting. Facebook en Twitter maken de communicatie actiever en de informatie wordt nóg beter opgenomen door de doelgroep;

  • Actuele informatie: een goede narrowcasting eist de juist informatie op het juiste moment aan de doelgroep presenteren. Daarom moet informatie makkelijk gewijzigd kunnen worden;

  • Aanpassen: kies voor een systeem dat alle beelden in één keer kan updaten. Spreek duidelijk af wie er verantwoordelijk is voor dit beheer. Hoe snel moet er gehandeld worden bij een storing?

  • Duidelijke informatie: de tekst moet goed leesbaar zijn, anders komt de boodschap niet goed over. Hou bijvoorbeeld rekening met contrasterende kleuren. Test dit vooraf zo goed mogelijk, zodat je later niet voor verrassingen komt te staan;

  • Resolutie: de resolutie van het scherm is een belangrijke factor voor de kwaliteit van de content. Kies voor goede HD-schermen zodat een upgrade altijd mogelijk is. Stel vervolgens de content in op de juiste resolutie.
Linkruil.org

Comments are closed.