Media Release

Plaats hier gratis uw artikel of persbericht!

Webdesign Bureau Vest161 behandelt de effecten van reviews op online consumentenvertrouwen

In ons voormalige artikel bespraken we de do’s en don’ts van Google Adwords. Deze maand zullen we de sterkte van reviews op online consumentenvertrouwen bespreken. Webdesign Bureau Vest161 geeft u met genoegen vrijblijvende tips en adviezen. Mocht u behoefte hebben naar extra informatie twijfel dan niet om contact met ons op te nemen.

De invloed van reviews op online consumentenvertrouwen

Consumenten waarderen klantenreviews zo omdat bedrijven er geen invloed op hebben. Juist daardoor vinden veel organisaties het eng om klantenreviews te integreren in hun site, want dat zou tot negatieve reacties kunnen leiden. Toch loont het om de stap naar klantenreviews te wagen! In deze blogpost vertellen we je waarom.

Productreviews VS Webwinkelreviews

In dit artikel hebben we het over klantreviews, maar er zijn eigenlijk 2 soorten te onderscheiden: productreviews en webwinkel reviews. Omdat Vest161 ook webshop design verzorgt, aanvaarden wij als niemand ander het nut van reviews voor webwinkels. In een productreview beoordeelt de klant het product in kwestie. Neem b.v. de productreviewpagina bij Coolblue voor de Nikon Coolpix-camera. In webwinkelreviews beoordelen klanten de webwinkel in zijn totaliteit. Denk aan de service, de verzending, de gebruiksvriendelijkheid, et cetera. Verschillende sites maken gebruik van een reviewplug-in.

Uit onderzoek is gebleken dat

  • Klantenreviews over het algemeen een positief effect hebben op je webshop
  • Een paar negatieve reviews niet het einde van de wereld betekenen

Wij denken dan ook dat je er goed aan doet om klantenreviews in je webshop te integreren. Toch moeten webshopeigenaren de introductie van klantenreviews niet onderschatten! Navolgende tips zijn dan ook nuttig om even door te nemen. Ze helpen je de klantenreviews juist te managen, zodat je het online consumentenvertrouwen nog extra verhoogt.

  1. Beginnende webshops kunnen beter eerst starten met de algemene webshopreviews en daarna de productreviews introduceren. Productreviews zijn immers pas interessant voor je bezoekers als er meerdere reviews staan, en die komen pas als je wat meer bekendheid hebt.
  2. Kies een site waarmee je de webshopreviews gaat verzamelen. Denk aan partijen als TrustPilot, Kiyoh of The Feedback Company.
  3. Verzamel actief reviews, b.v. via mails, nieuwsbrieven en met behulp van je website. Zo verzamel je meer feedback en laat je zien dat je openstaat voor beoordelingen.
  4. Enorm belangrijk voor positieve klantenreviews: maak je beloftes waar! Als jij op je website belooft dat je bestellingen binnen 24 uur levert, moet je die belofte nakomen. Wees vriendelijk en reageer snel op vragen via de klantenservice. Hoe beter jij de verwachtingen van je klanten overtreft, hoe positiever hun reactie.
  5. Toon de reviews op je website via een plug-in, zodat personen meteen kunnen bekijken hoe jouw site beoordeeld wordt.
  6. Lees de reviews en hanteer de feedback om je webshop te verbeteren. Je kunt hier alleen maar van leren!

Neem voor het gehele artikel snel een kijkje op de blog van Webdesign Bureau Vest161.

Linkruil.org

Comments are closed.