Media Release

Plaats hier gratis uw artikel of persbericht!

Posters drukken als reclamemiddel

Een poster, ook wel affiche of aanplakbiljet genoemd, is een vel papier dat opgehangen of aangeplakt kan worden om op deze manier de op de poster vertoonde reclameboodschap of vermelding openbaar te maken. Deze posters kunnen in de grote steden bijvoorbeeld meestal aangeplakt worden op speciaal hiervoor bedoelde reclamezuilen. Dit zijn vaak grote ronde palen waar je posters op mag aanplakken. Een ander veel voorkomende plek om je posters op te plakken zijn kartonnen platen die om een lantaarnpaal zitten. Posters drukken als reclamemiddel kan, mits goed ingezet, een erg effectieve vorm van reclame maken zijn.

De geschiedenis van affiches begon rond het jaar 1870 in Parijs. Vanaf dat moment zijn de affiches die gebruikt werden onder te verdelen in twee categorieën, namelijk affiches met letters en affiches met beelden. Afhankelijk van de boodschap die de ontwerpen van een reclameposter/affiche wou overbrengen, werd er gekozen voor ofwel een affiche met een afbeelding, ofwel een affiche met een  tekstboodschap. Uiteraard was een combinatie ook mogelijk, zoals je vandaag de dag voornamelijk ziet. Hoewel de eerste reclame posters dus al bijna 145 jaar geleden gedrukt werden, zie je ze nog steeds regelmatig opduiken in het moderne straatbeeld. Uiteraard is de kwaliteit van de posters veel hoger, en zijn de gebruikte afbeeldingen en boodschappen veel beter doordacht dan 145 jaar geleden. Maar het basisprincipe is nog steeds hetzelfde, namelijk een goedkope manier van reclame maken die, mits de posters goed geplaatst zijn, erg effectief is.

Linkruil.org

Comments are closed.