Media Release

Plaats hier gratis uw artikel of persbericht!

Populariteit van actiecodes op internet

Kortingscodes en actiecodes zijn de voornaamste reden dat er doorgaans erg interessante en scherpe kortingen op internet verkregen kunnen worden. Dit is ook de belangrijkste reden dat deze codes zo ontzettend in trek zijn op dit moment. Consumenten worden er mee overspoeld. Voor webwinkeliers is het erg eenvoudig om kortingscodes toe te passen en de resultaten in de omzet naar aanleiding van een kortingscode zijn vaak direct zichtbaar. Webshops houden er daarom ook van om gebruik te maken van actiecodes. Voornamelijk rond bepaalde feestdagen (sinterklaas, kerst), is er een maximale stijging te zien in het gebruik en aanbod van kortingscodes. Voor consumenten is het natuurlijk niet verkeerd dat er zo wordt gegooid met kortingscodes, aangezien zij op deze manier altijd verzekerd zijn van de scherpste prijs. Kortom, we hebben te maken met een absolute win-win situatie.

Hoe werkt een online kortingscode precies?

Een kortingscode is totaal wat anders dan bijvoorbeeld een streepjescode. Een kortingscode bestaat namelijk voornamelijk uit een reeks aan cijfers en/of letters. Bijna iedere webshop heeft een speciaal invoerveld tijdens het bestel proces, waarbij er wordt gevraagd naar een kortingscode en/of actiecode. Op het moment dat je deze specifieke code in dit veld invoert, zie je direct dat de korting wordt toegepast op het totaalbedrag. De korting is dus direct zichtbaar, waardoor er geen verwarringen zullen ontstaan. Meestal is een kortingscode maar één keer bruikbaar. Echter in sommige gevallen kan een kortingscode meerdere keren worden gebruikt.

Natuurlijk wordt er niet alleen op internet gebruik gemaakt van kortingscodes. Ook in het dagelijkse leven worden kortingsbonnen toegepast. Je vindt ze veel bij supermarkten, maar ook in folders van bijvoorbeeld bouwmarkten. Deze kortingsbonnen bestaan vaak wel uit een specifieke barcode die aan de kassa gescand dient te worden.

Linkruil.org

Comments are closed.