Media Release

Plaats hier gratis uw artikel of persbericht!

Mobile advertising

Inmiddels wordt mobiel adverteren een steeds groter onderdeel van online advertising. Hoe lang kan jij zonder je smartphone? Reden genoeg dus om ook deze vorm van online marketing onder de loep te nemen.

Wat is mobile advertising en wat zijn de mogelijkheden?

Het aantal smartphone en tabletgebruikers blijft nog steeds gigantisch toenemen, hierdoor zien we een steeds grotere verschuiving naar de online-branche binnen de reclamebudgetten. Ook in de online wereld verschuift het advertentietegoed steeds meer naar het mobiel adverteren. Online op je mobiel of tablet gamen bijvoorbeeld is een activiteit die algemeen geaccepteerd is. Voordeel is dat alle leeftijdsgroepen vertegenwoordigd zijn. Een grote mogelijkheid om je doelgroep te bereiken dus!

 online advertising

Grofweg zijn er drie verschillende manieren van mobile advertising:

  • In-app advertising
  • Adverteren op mobiele websites
  • Adverteren op reguliere websites welke worden bezocht met een mobiel of tablet device.

Targeting op locatie

Op de mobiel kun je handig gebruik maken van targeting zodat je je boodschap erg gericht kunt inzetten en op die manier de effectiviteit van je campagne kunt vergroten.

Targeting op locatie is een van de grootste voordelen van mobile advertising. Met targeting op locatie maak je het advertentieaanbod veel relevanter. Zo wordt een advertentie dan alleen weergegeven wanneer de tablet of de mobiel zich bevindt in een specifieke regio, plaats, adres of postcode bevindt.  Door middel van GPS of GSM palen wordt de locatie van de gebruiker bepaald.

Toestel en provider

Je kunt ook targeten op bijvoorbeeld specifiek een iPhone5 of alleen mensen die bellen met T-Mobile. Daarnaast kun je ook targeten op mensen die gebruik maken van een 3G verbinding, zodat mensen met Wi-Fi wegvallen. Zo bereik je dan echt mensen die onderweg zijn.

Time targeting

Een mobiele campagne kun je ook inzetten op een specifieke dag of tijdstip. Zo kun je bijvoorbeeld een ontbijtaanbieding laten zien in de ochtend. Zo kun je zelfs ook time targeting gebruiken welke synchroon loopt met het televisieschema. Tablets worden bijvoorbeeld vaker gebruikt als tweede scherm, door die kennis te gebruiken kun je de advertenties hier op aanpassen.

Mobile advertising biedt dus vele kansen voor bedrijven, tijd om ook hier marketingbudget naar toe te sturen! Hoe zie jij de opkomst van mobile advertising en op wat voor manier zal dit het merketinglandschap nog verder veranderen?

 

 

 

Linkruil.org

Comments are closed.