Je hebt je eenmanszaak van de grond af opgebouwd. Je bent klaar om je verkoop van start te gaan. Er is echter nog één uitdaging te gaan: Een overtuigende website bouwen.
Ook al heb je honderden goede ideeën. Tenzij je de juiste elementen toepast en de juiste doelgroep betrekt zal je online aanwezigheid zinken, en niet stijgen. Ben je op het punt om een krachtige website te bouwen? Hier zijn 2 essentiële elementen die je niet wilt vergeten.
1. Focus op de functie van je website
Is je website bedoelt om te informeren? Om producten te verkopen? Om bezoekers te overtuigen om je dienst te gebruiken? Als je nieuwe bedrijf online producten verkoopt, dan heb je een software oplossing nodig die ontworpen is voor e-commerce zoals Shopify, Magento, OpenCart of WooCommerce. Als je site puur informeert dan zou bijvoorbeeld WordPress of Drupal al genoeg zijn.
Zorg ervoor dat je je site om zijn kern heen bouwt, en hem er niet later probeert bij te proppen. Ongeacht welke functionaliteit je nodig hebt.
2. Verwerk je merk.
Je weet dat je merk de ‘identiteit’ is van je bedrijf. Je weet ook dat merkbekendheid de sleutel is tot succes.
Echter als je je merk limiteert tot een logo in de hoek van je homepage dan loop je hele grote kans mis.
Je merk hoor consistent gecommuniceerd te worden door je gehele online aanwezigheid. Het moet zich aansluiten met de elementen van je site, van afbeeldingen tot content en kleurenpaletten. Dit help de bezoekers met het identificeren van jou en je merk.
Verwerk je merk in ieder aspect van je website, en de kracht en effectiviteit zal naar de maan schieten!