Vrijwel ieder bedrijf heeft een logo, een aantal kenmerkende kleuren en een pay-off. Dit zijn enkele onderdelen die behoren tot de huisstijl van een organisatie. Maar, met alleen deze onderdelen ben je er nog niet. Een complete huisstijl bevat namelijk nog meer onderdelen. Heb je er bijvoorbeeld weleens over nagedacht een typografie ook heel belangrijk en herkenbaar is? Dit geldt ook voor grafische elementen, beeldtaal en taalgebruik. Het is heel functioneel om een goede en krachtige huisstijl consistent te gebruiken. Het is herkenbaar en het maakt je unieke verhaal zichtbaar voor de buitenwereld. Let wel, een huisstijl maak je niet zo 1, 2, 3. Sterker nog, het is heel lastig om zelf een goede huisstijl op te zetten als je hier weinig tot geen kennis over in huis hebt. Wat dan veel verstandiger is, is om de hulp in te schakelen van iemand die hier dagelijks mee bezig is.
Huisstijl uitbesteden
Je hebt zelf waarschijnlijk wel een beeld van wat je wel en niet mooi vindt, maar het complete plaatje voor je zien is vaak nog lastig. Het is daarom fijn om samen te werken met iemand die je helpt bij het bij elkaar zoeken van de juiste puzzelstukjes. Een goede samenwerking is essentieel om tot een eindresultaat te komen waar beide partijen tevreden mee zijn.
Huisstijl en bewegwijzering
De link tussen een goede huisstijl en bewegwijzering is erg logisch. Want, als je ergens bewegwijzering ziet staan of hangen, hoe weet je dan waar je naartoe wordt geleid? Als de bewegwijzering in de huisstijl is van de organisatie zullen veel mensen direct de link leggen. Het is herkenbaar en logisch, hierdoor kunnen ze makkelijk de juiste route vinden. En dit is slechts een klein voorbeeld van hoe hanskraan.nl je kan helpen met je huisstijl en bewegwijzering.