Media Release

Plaats hier gratis uw artikel of persbericht!

Gebruik maken van Local Online Marketing

Ben jij als ondernemer de laatste tijd steeds meer aan het rondkijken naar mogelijkheden om te adverteren? Je hebt natuurlijk al veel meegekregen van alle advertenties op het internet, maar het is logisch dat je daar nog sceptisch over bent. Zeker voor de kleinere ondernemingen kan het een raadsel zijn waarom een willekeurige jongen uit Amerika hen moet kunnen vinden op het internet. Dat is ook logisch, want wat heeft een kapper uit Roermond er nou aan dat iemand uit Washington weet dat er een aanbieding is? Maak je geen zorgen, want zo werkt het niet helemaal aangezien er ook geografische filters op zitten. Je hoeft dus niet pas op het internet te adverteren als je landelijk of mondiaal actief bent. Door middel van Local Online Marketing kan je je richten op een specifieke locatie, zodat mensen die in de buurt zijn, de onderneming beter en sneller kunnen vinden! Lees nu verder in deze blog wat Local Online Marketing voor je onderneming kan betekenen.

Resultaat is het doel van Local Online Marketing

In de wereld van online marketing is er de afgelopen jaren veel ontwikkeling geweest. Door deze vele ontwikkelingen zijn er verschillende trends opgedoken over de manier van marketing. Een van deze ontwikkelingen is voortgekomen uit de exponentiële groei van het gebruik van zoekmachines. Door de opkomst van de zoekmachines hoeft er nauwelijks tot geen onderzoek meer gepleegd te worden. Men typt het woordt in waarnaar hij op zoek is, een trefwoord, en krijgt vervolgens pagina’s aan overeenkomsten op het internet. Vanaf nu begint eigenlijk het marketing concept.

 

Je kan bijvoorbeeld een bedrijf betalen om  de SEO van jouw onderneming te verzorgen. SEO staat voor Search Engine Optimization. Door middel van een “betere” SEO zal je hoger op de ranglijst komen van de resultaten van de zoekmachine dus Local Online Marketing. Dus vul jij “Koekjes Amsterdam” in en jij hebt een bedrijf betaald om op dit trefwoord hoog te scoren, dan zul jij hoger uitkomen op de ranglijst. Het kan zo zijn dat jij als enige op dit trefwoord een effectieve marketingcampagne hebt, waardoor je zelfs helemaal bovenaan komt! Echter, als je bijvoorbeeld Amsterdam weghaalt in het trefwoord zal je moeten concurreren op alleen “koekjes”. Dit is natuurlijk veel breder en nu zal je hoogstwaarschijnlijk weer lager op de ranglijst komen door de Local Online Marketing van andere bedrijven.

De winkelier wordt overgeslagen

De ontwikkelingen van Local Online Marketing heeft veel ondernemingen gecreëerd en ook ondernemingen laten groeien. Echter, hebben fysieke winkels zonder Local Online Marketing ook de gevolgen moeten voelen. Doordat de mens steeds meer gebruik maakt van het internet wordt de algemene kennis ervan ook groter. Een van deze gevolgen is dat er webshops ontstaan, bijvoorbeeld AliExpress, die de afzet van de fysieke ondernemingen verminderen. Door de grote omvang van dergelijke webshops valt er niet te concurreren op prijs. Wees echter niet bang, ook als fysieke winkel kun je klanten binnenhalen door middel van Local Online Marketing. Ook voor een fysieke winkel kan SEO dus zeer interessant zijn. Wil jij hulp bij het inrichten van lokale SEO? Neem dan vandaag nog contact op met omzetvergroters.nl.

Linkruil.org

Comments are closed.