Steeds meer mensen beginnen er mee, een eigen blog. Mensen willen graag hun ervaringen over een product of ervaring met andere mensen delen. Dit kan over een uiteenlopend aantal zaken gaan. Ook de grote bedrijven hebben de voordelen het bloggen ontdekt. We zullen in deze tekst ingaan op wat bloggers doen en wat het voor bedrijven zo interessant maakt om bloggers in te schakelen.
De blogger houd mensen op de hoogte van dagelijkse zaken. Op basis van voorkeur blogt hij over specifieke thematische zaken. In het heden staat de beleving van een product steeds meer centraal, niet het daadwerkelijke product. Een blogger koppelt ervaringen aan een product, dit kan dus voor een grote meerwaarde zorgen. Voorwaarde is dan wel dat de “review”/beoordeling van het daadwerkelijke product/dienst in orde is. Wanneer er veel negatieve blogs door vooraanstaande figuren van een specifiek thema verschijnen over een product of dienst kan dit fikse gevolgen hebben. Voor veel bedrijven kan het voordeliger zijn om bloggers bepaalde producten in de schijnwerpers te laten zetten dan de traditionele push marketing. Populaire bloggers kunnen enorm veel (internet-)verkeer voor een bedrijf bezorgen. Dit is de rede dat er steeds meer gebruik wordt gemaakt van bloggers.
Voor meer informatie over bloggers bezoek dan onze blog op onze website.