Hoewel de term de laatste jaren een stuk bekender is geworden bij het grote publiek, blijft verkoopstyling toch een verwarrend concept voor veel mensen. Wat is verkoopstyling nu precies en hoe kan het mij helpen om mijn huis te verkopen? Wanneer je jouw huis gaat verkopen, wil je dat deze in de smaak valt bij een zo groot mogelijke groep potentiële kopers. Verkoopstyling helpt je deze grote groep kopers te bereiken en je huis voor de best mogelijke prijs in de markt te zetten. Dit alles met weinig grote inspanningen en binnen een kort tijdsbestek.
Verkoopstyling helpt jouw huis verkoop klaar te maken en onder de aandacht te brengen bij een zo groot mogelijke groep mensen. Veel potentiële huizenkopers vinden het lastig om te visualiseren hoe een leegstaand huis er ingericht uit kan zien. Hierdoor kunnen er soms verkeerde voorstelling worden gemaakt, waardoor kopers niet goed in kunnen schatten welke mogelijkheden het huis te bieden heeft. Bekijk jouw te verkopen huis als een product dat verkocht moet worden en probeer het objectief te bekijken. Het is nu namelijk een huis en geen “thuis”.
Verkoopstyling zorgt er voor dat de positieve aspecten van een huis worden geaccentueerd, terwijl de negatieve aspecten van een huis worden vermindert en gemaskeerd. Verkoopstyling is hier een uitgelezen mogelijkheid voor. Verkoopstylisten weten precies wat de mogelijkheden en onmogelijkheden van een huis zijn en spelen hier op zorgvuldige wijze op in. Verkoopstyling hoeft niet duur te zijn en levert altijd een positieve bijdrage aan de verkoop van een woning.