Media Release

Plaats hier gratis uw artikel of persbericht!

Fysiotherapeut Jeroen van Stralen en sportblessures

Sportblessures, ze komen erg vaak voor en zijn lastig te vermijden. Topsporters vergen veel energie en kracht van hun lichaam, het is daarom belangrijk alle klachten goed in de gaten te houden. Voordat je het weet zit je namelijk met een fikse blessure als je niet uitkijkt.

Blessures

Er bestaan velen soorten blessures, bijna elke spier of elk gewricht in je lichaam kan geblesseerd raken. Zo heb je bijvoorbeeld verschillende knieblessures, rugblessures en liesblessures. Dit is sowieso vervelend en je moet altijd zorgen voor de juiste behandeling, maar bij sporters ligt dit nog iets lastiger. Zij gebruiken hun lichaam op een andere manier dan de meeste mensen en moeten dus extra goed opletten wat ze wel en niet kunnen. Er bestaan daarom gespecialiseerde sportfysiotherapeuten. Deze sportfystiotherapeut weet beter hoe een sporters lichaam in elkaar zit en hoe er het beste omgegaan kan worden met blessures. Jeroen van Stralen is zo’n sport fysiotherapeut. Hij heeft zelf te maken gehad met een fikse knieblessure. Doordat hij er niet snel genoeg aandacht aan heeft besteed, is het bij hem nooit meer helemaal weggegaan. Hij heeft hierdoor zijn voetbalcarrière moeten afbreken.

Voeding

Dit voorbeeld laat zien dat het erg belangrijk is zorgvuldig om te gaan met blessures. Ook voeding kan hierbij helpen. Het is belangrijk als sporter zijnde dat je afwisselend eet. Uiteraard moet je proberen alle vette en ongezonde dingen te vermijden. Fruit is een belangrijk onderdeel van het eten, om het lichaam gezond te houden. Maar ook koolhydraten zijn erg belangrijk, dit komt doordat je als sporter veel energie verbrandt en dat is te vinden in koolhydraten. Ook erbij blijven drinken is belangrijk. Het maakt niet altijd uit wat je drinkt, als je maar zorgt dat je voldoende vocht binnen krijgt. Uiteraard zijn suikerrijke dranken minder aan te raden, maar moeten deze ook niet vermeden worden. Het laatste belangrijke punt is structuur. Zorg dat je niet de hele dag door eet, of op een moment heel veel, maar probeer je maaltijden te verdelen over de dag.

Als je meer wil weten over sportfysiotherapeut Jeroen van Stralen, kijk dan op de website http://www.jeroenvanstralen.com/.

Linkruil.org

Comments are closed.